Література є одним із чинників суспільного виховання: виховання совісті, моралі, загальної людської культури, інтелігентності.
У книги, яка довго була основним джерелом інформації та популярним засобом дозвілля, з'явились могутні суперники. Ними стали телебачення, відео, інтернет. Біля телевізора проводять більшу частину вільного часу батьки, тут же й діти, часто без розбору, дивляться всі передачі підряд.
Так книга поволі відсувається на задній план... Тим часом постійне спілкування з книгою є не тільки благородною звичкою, що відрізняє культурну людину, але й гострою соціальною необхідністю, що диктується самим життям. Ніякий навчальний заклад не в змозі дати всеохоплюючих знань. Одержані в школі чи іншому навчальному закладі знання з часом задавнюються й мають бути оновленими найбільшою мірою за допомогою книги. Крім того, будучи могутнім засобом виховання, література розкриває складний світ явищ і людських почуттів, збагачує досвідом минулого, сприяє розвиткові високих духовних якостей. Начитана людина, як правило, виділяється багатством і мови, і мислення.
Зміни в сферах нашого суспільства безпосередньо впливають на літературну освіту школярів. А тому питання інтересу до читання школярів, місце книги в системі навчання та виховного впливу на учнів особливо гостро постає в останні роки. З метою вивчення читацьких інтересів учнів, рівня їх читацької культури, місця книги в їхньому житті, виявлення впливу школи на розвиток читацької самостійності учнів використані методи - бесіди, анкети, спостереження.
Завантажити Читацькі інтереси учнів 1, 5, 10 класів
|